Portal motocyklistów
Kawasaki ZX-6r (2010)
Nowy widelec BPF jest jednym z kluczowych czynników doskonałego zachowania Ninja ZX-6R przy hamowaniu. W porównaniu z widelcem typu "cartridge" o tych samych rozmiarach, BPF jest wyposażony w tłok główny o średnicy prawie dwukrotnie większej (φ37 mm w porównaniu do φ20 mm w ZX600P); olej wypełniający BPF oddziałuje na powierzchnię niemal czterokrotnie większą, dzięki czemu obniża się ciśnienie tłumienia przy zachowaniu tej samej skuteczności. Obniżenie ciśnienia tłumienia umożliwia płynniejszy ruch rury ślizgowej, co jest szczególnie odczuwalne w pierwszej fazie skoku widelca. W efekcie kierowca zachowuje lepsze panowanie, gdy następuje kompresja widelca, a pozycja motocykla zmienia się tylko nieznacznie wraz z przesunięciem jego ciężaru do przodu przy zmniejszeniu prędkości. Efektem jest lepsza stabilność podwozia w zakręcie. Ponieważ BPF eliminuje wiele elementów wewętrznych stosowanych w widelcu typu "cartridge", uzyskano efekt zmniejszenia ciężaru. Regulację kompresji i odbicia umiejscowiono w górnej końcówce obu rur widelca, natomiast regulacja obciążenia znajduje się w końcówce dolnej.
Forum

 

Motofestiwal 2015

Cześć Zapraszamy wszystkich na kol ...

Reklama
Powered by socialo.pl
Copyright wkole.pl. All Rights Reserved.